أنا و روبين هود ... و يساريتى اللذيذة

Gemy&Robin

مش عارف ليه الفترة الاخيرة السؤال عن تيارى و معتقداتى كتر جدا
لدرجة أنى خوفت على نفسى من الفتنة أن أصبح قضية جدلية
و لأن تيارى و فكرى لهم وضع خاص جدا
لأنهم من صنعى وحدى ... فقد ضربت عليهم حاجز الكتمان
منذ التكوين راضيا أن يكون فكرى خاص بى فقط لا يشاركنى فيه أحد
تكهنوا أنى ليبرالى .... و تنبؤا أن أكون أشتراكى ثورى
القليل من نادوا بيساريتى الاصيلة
و من هنا أعلن أن اليسارية فى مصر مافيهاش راجل
تمام زى المنطقة العربية و عدم وجود رجالة فيها بعد ما قام به حزب الله
فأنا يسارى روبين هودى
أنا يسارى يسارية أولاد البلد
يسارية ذلك النبيل الانجليزى الذى هجر برجوازيته
و أبى الا ان يحارب الحكم و النبلاء و رجال الدين الفاسدين
رجل كان همه لقمة العيش و الصيد للفقراء
رجل لم يهتم بالميديا و الاعلام و لم ينزل فى مظاهرة منتظرا للكاميرات
و التغطيات الاعلامية و كلمة عايز حقى على ورقة
شجع على الفردية اليسارية و ديبلوماسية أتخاذ القرار و ركز على المساواة
كقانون و ناموس كونى
يستحق روبين هود
أن يكون أبو اليسارية
و تستحق يساريتى ... يسارية أولاد البلد
أن تحكم العالم

تعليقات

  1. إستنى ثمرة اللى انت كتبته
    وجنت على نفسها مراكش

    ردحذف
  2. غير معرف8/13/2006 09:18:00 ص

    والواحد يعمل إيه عشان ينضم للتيار اليساري الجيميهودي ؟

    ردحذف
  3. شيموووو


    يا حلاوتك انتى :d

    ردحذف
  4. اسد

    دة تيارى انا لوحدى

    و لا اقبل الدخول فيه لاى حد

    علشان انا اكون لوحدى الفرقة الناجيه :d

    ردحذف
  5. انا موش فاهم انتم فيه ايه ؟؟؟ فين خرية الراى والتعبير اللى انتم بتنادوا بيها وتتغنوا بها ؟؟؟
    كل واحد حر فى اللى يكتبه
    خلاص وجعتكم اوى لما جاب سيرة الورقة ومكتوب عليها عايز حقى ... سبحان الله عليكم
    سؤال اخيير
    هل تعتبرون انفسكم مدونون ؟؟؟ يا من تتبنون البذائة
    عفوا لقد اخطات وناديتكم مدونون بل انتم قلة تقولون مالا تفعلون

    فعلا هناك فرق بين من شبع بعد ان جاع ومن جاع من بعد ان شبع

    ردحذف
  6. دى يا ابنى انا بسميها ليبرالية القراطيس

    تعرف ليه يا كلام حر

    لان القرطاس من ناحيه واسع و من ناحيه التانيه ضيق

    بيكيفوها بالشكل اللى هما عايزينه

    ردحذف
  7. غير معرف8/31/2006 06:35:00 م

    يا جيميهوود، أنا متابع المدونة بتاعتك من فترة، وعاوز أحييك على المجهود الرائع وخفة الدم الي تجنن، شد حيلك يا جيمي وإياك تبطل تخاريف إلا لما النظام يبطل تخاريفه

    ردحذف
  8. غير معرف10/27/2006 10:33:00 م

    احييك على صراحتك ووضوحك....علشان بينى وبينك الكلام كتر اوى .

    ردحذف

إرسال تعليق

المشاركات الشائعة