كاريكاتير عن حملة كلنا ليلى

بعد يوم شاق .... و بنظرة سريعة على المجمع ... لاحظت أنفجار ماسورة من الليلات الحريمية
و بعد نظرة سريعة فهمت أنها الثورة ووصلت الى مقر ثورتهم أخيرا و فهمت القصة
سرحت لبرهة لأتخيل مظاهرة وقودها بوستات تهتف قبل كل عنوان لها
كلنا ليلى .... كلنا ليلى
و قد يأخذهم الحماس مثل الناصريين فى المظاهرات فيصفقوا مع هذا الهتاف المنغم العذب
و يتطور بهم الامر بعد ذلك الى القفز فى الهواء معلنين بداية ثورة الانثوية المطلقة
على المجتمع الذكورى المتعفن ..... مستعينين بكارل ماركس ثورتهم ... الروائية لطيفة الزيات
و مهتديين على دربها و مرجعيتهم هى روايتها الباب المفتوح و بطلتها ليلى
وهو اسم الشخصية الرئيسية فى الرواية تلك الفتاة المتمردة على الاوضاع
!!!.......التى تلخص حال مصر في الفترة ما بين 1946، 1956
و لكن اى بتنجان هذا ؟؟؟؟؟
أتعالجون مشكلة بمشكلة ؟؟؟
أم مؤمنين بمثل داويها بالتى كانت هى الداء ؟؟؟؟
أم إن القضايا الوطنية انتهت و نعيش فى حرية متمتعين مع
نظام بيفطرنا و يعشينا باتون ساليه
يا ستى لما المجتمع كله يبقى ياخد حريته نبقى نعومكم على الفته
و ساعتها هاقف معاكم مناديا بالحرية النسوانية و نطالب معا
بحملة لتبادل الادوار و حمل الرجال للاطفال و رضاعتهم كمان
نهايته .... وجدت عدم رغبة فى الكتابه عن هذا الموضوع
فتحولت عدم رغبتى تلك الى كاريكاتير و لا يهمنى الا شىء واحد
ماذا أعنى و أقصد بذلك الكاريكاتير ؟؟؟؟؟
لأن الاجابة الصحيحة على هذا السؤال .... هى مفتاح حل الترهات دى كلها

talk about laila

تعليقات

  1. غير معرف9/10/2006 10:03:00 ص

    على فكرة ده نفس اللي انا فكرت فيه أول ما شوفت الحملة \....الموضوع لن يتعدى كونه كتابة على المدونات...يعني البركة في بلوج سبوت اللي أتاح لكل ليلى إنها تجعجع براحتها هنا...لكن صدقني أغلبهم في الحقيقة هتلاقيهم عاملين زي فايزة ....بتسأل مين فايزة دي؟؟
    شوف الموضوع ده
    http://mehrez786.blogspot.com/2006/09/blog-post.html

    الموضوع ده انا كتبته قبل الحملة دي ما تبدأ ومكنتش أعرف عنها

    ردحذف
  2. غير معرف9/10/2006 10:04:00 ص

    على فكرة ده نفس اللي انا فكرت فيه أول ما شوفت الحملة \....الموضوع لن يتعدى كونه كتابة على المدونات...يعني البركة في بلوج سبوت اللي أتاح لكل ليلى إنها تجعجع براحتها هنا...لكن صدقني أغلبهم في الحقيقة هتلاقيهم عاملين زي فايزة ....بتسأل مين فايزة دي؟؟
    شوف الموضوع ده
    http://mehrez786.blogspot.com/2006/09/blog-post.html

    الموضوع ده انا كتبته قبل الحملة دي ما تبدأ ومكنتش أعرف عنها

    ردحذف
  3. غير معرف9/10/2006 12:57:00 م

    اه صحيح نسيت

    يا ريت تعمل اسمى لينك

    و لو ان كل الناس عارفة مين جيمى

    نياهاهاهاهاهاهاها

    اشتم اشتم و كما قال ايمن نور

    نجوميتى يصنعها اعدائى

    هو ده نص تعليقك عندى وواضح أنك بتسعى لنجوميه مزيفه وبتستشهد بواحد
    من المستنيرين فى مصر أنسان ضحيه للقمع وفى نفس الوقت بتسخر من مجموعه من البنات الشريفات لم يتعروا فى مدونه أو ينشروا رزيله مثل السيد علاء سيف الأحمق فقط حاولوا التعبير عن أنفسهن بطريقه مشروعه أقرب ماتكون الى الفضفضه فسارعت بمحاولة قمعهن والرد فى مدونتهم بأسلوب لا يليق أقل ما أصفه به أنها بعض من تخارررريف وفلسفه الكيل بمكيالين تعطى الحريه لنفسك وتحرمها على غيرك بل وتسارع بكتابة بوست وتعلن فيه أنك لن تتحدث بل ستترك رسمه كاريكتوريه تعبر بدلآ عنك والرسمه هى أسكيتش ردىء تم معالجته بطريقه
    جاهله وهذا هو الخراء الفكرى الذى تمارسه فى كتاباتك وتعليقاتك عند الأخرين
    التى قرأتها ولم أجد فيها سوى ظل لأنسان متناقد ‘ ليس كل مدون مشهور بالضروره
    هو من يكتب بشكل أفضل وأن كنت ألتمس لك العذر لأنك مازلت فى مرحلة التعرف على العالم وتنقيح أفكارك ومعالجتها وأرجو أن لا تستمر على هذا المنوال كثيرآ
    العالم يتسع للجميع أن كنت ترى فى أيمن نور قدوه فأنت على صواب لكن لا تقمع حرة الأخرين خاصة فكرة ليلى التى أراها بداية جيده فى تحول المجتمع الى مرحلة
    التعبير عن نفسه بدل قمع وكتم الاصوات الذى تمارسه الدوله فلا وجود لتحضر بدون أمرأه متحضره واعيه قادرة على تربيه الكثير من أيمن نورحتى يحتل النور المساحات المظلمه فى مصرأعتقد أنى لم أهاجم ولم أتلفظ بأى لفظ لا يليق فأرجو أن تراجع نفسك لدقيقه وأن رأيتنى مخطأ فأمسح التعليق

    ردحذف
  4. غير معرف9/10/2006 01:25:00 م

    قبل ردى احب افكرك برأى الناس فيك و فى مدونتك علشان انت داخل تشتم فيا و فى علاء بهبل
    و انت الناس كلها قرفانه منك و من ردودك و شتيمتك عليهم و لفك فى المدونات تشتم عليهم
    اولا : واضح انك بلوجر جديد تسعى للشهرة فعلا بدليل انك كتبت بوستين بس

    و كتير من البلوجر ردوا عندك و اشتكوا انك شتمتهم يبقى انت واحد داخل تشتمك الكل و تلف على المدونات تشتمهم علشان يجولك مدونتك ال## الحلوة يالا مش مهم ... و يعلقولك و كدة طبعا دة اسلوب عامل زى اسلوب المومسات ...

    و المثل الشعبى القائل ال،،، تلهيك و اللى فيها تجيبه فيك ينطبق على حضرتك جدا

    ثانيا قلت لك نجوميتى يصنعها اعدائى و حط لينك

    لانك كاتب بوست طويل عريض مش عارف ناقله منين

    و فى اخر البوست كاتب طظ فى جيمى هود و البوست اساسا لا يمت للذات الجيمى هوديه بصلة

    للدرجة دى يا اخى تعبان و محروق من جيمى هود للدرجة دى مسببلك عقدة

    ليه يا ابنى دة قاعد كافى خيره شره فى مدونته يوم ما بيعلق عند حد بتبقى القيامة قامت و البوست اللى مكتوب دة فعلا جامد و اللى علقت عندهم يشهدوا

    ثالثا : نجوميه مزيفة ايه با ابنى انت محسسنى انى هيكل للدرجة دى انا فعلا تاعبك ؟؟؟ انا واحد بكتب تخريف عاجبك عاجبك مش عاجبك ما تقراهوش يا سيدى
    حتى لما بكتب فى جرايد مش باكتب النوعيه دى يعنى ريح بالك و فوكك من حوار النجوميه دة


    رابعا : انا ما قمعتش اى بنت و لا سخرت بالعكس انا الوحيد فى المدونيين اللى شرح للناس و حط لينكات لمرجعيات البنات دول من القصة للروائية اللى كاتبه الروايه انا بس وجهت عتاب اننا نحرر البلد الاول و بعد كدة ندور على الكلام دة


    رابعا : بالنسبة للكاركاتير اظن انا اللى رسام مش انت انا لالى احدد دى حلوة انشرها و لا لا انتقد براحتك بس انا رؤيتى ليها كدة

    خامسا : مش هاكمل رد عليك لانك فعلا اثبتلى انك اغبى مخلوق فى الدنيا

    بص للكاريكاتير يا غبى و انت تعرف انى ناصر البنات و اى بنت هاتشوف الكاريكاتير هاتعرف كدة يا متخلف

    طبعا حقدك و عمى قلبك دول اللى مخلينك تقول كدة مع انى يا ابنى و لا جيت جنبك و لا احب اتناقش مع السطحيين امثالك

    على فكرة مش هاكمل كلامى و لا ردى ليك لانك ضيق الافق جدا

    لدرجة انك مش عارف تفرق بين رسم كاريكاتيرى و تفرق اذا كان مع او ضد

    غباء

    ردحذف
  5. غير معرف9/10/2006 08:21:00 م

    بزمتك ده أسلوب نقاش ده أسلوب ردح
    صحيح علاءء لما خلفك مامتش
    فاهم حاجه
    الغى المدونه دى بسرعه يا ###ا
    تخررررررررررريفك

    ردحذف
  6. غير معرف9/11/2006 04:36:00 ص

    دى اسمها هوهوة انت بتشتم الناس كلها فى مدونتها

    يعنى مش غريبة عليك

    ثانيا علاء مخلفنيش و لا نيلة .... و من الواضح انك مش عارف اى حاجة فى اى حاجة
    و اللى بيكلمك دة اجدع مدون يعرف يرد على الاشكال اللى واردة على التدوين من مواقع الجنس و خلافه


    انصحك ما تردش تانى لان شكلك بقة وحش

    ردحذف
  7. غير معرف9/11/2006 12:06:00 م

    حلو قوى الكاركاتير دة يا استاذ جيمى


    انا هاخده بعد اذنك

    و يا ريت تكتب لنا كدة حاجة جديدة حلوة لانى من متابعين مدونتك دة

    و نفسى اعمل مدونة و الله بس ضعيفة فى الانجليزى قوى

    و مش فاهمه بتعملوها منين و لا دى بفولس و لا ايه

    ردحذف
  8. غير معرف9/11/2006 12:20:00 م

    تقدرى تاخدى الصوره معنديش أى مانع أنا نفسى واخدها من موقع
    أما بالنسبه أنك تعملى مدونه فدى حاجه سهله مووووت وببلاش كمان ومش محتاجه أنجليوى ولا حتى فتاكه لو بتعرفى تعملى أميل لنفسك هاتعرفى
    وعلى العموم فى موقع أنسخيه من هنا وهو بيشرح بالعربى كيفية أنشاء مدونه
    بطريقه سهله وأمشى مع الشرح والموقع ده خاص بمونة بنت مصريه الموقع تحت

    http://bmadvice.blogspot.com/

    وأدعى لبنت مصريه أنا برد عليكى بدل جيمى عشان عنده غسيل النهارده
    تحياتى وأى سؤال تحت أمركم أنا قاعد على باب المدونه

    ردحذف
  9. غير معرف9/11/2006 01:01:00 م

    هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه



    اجمل حاجة انك تلاقى ناس شغالة عندك ترد بدالك



    على فكرة فعلا كان نفسى من زمان اسيب حد فى المدونة بدالى


    اهو يعمل شاى يعمل قهوة للزباين

    يرد بدالى و اهو كله بثوابه يا جماعة

    و الظريف دة شكله هايتولى الموضوع دة

    اهو يسخن المكومينتات و يعمل جو زى فقرة الساحر و كدة

    و النهاردة فعلا عندى غسيل و مشغول جدا جدا جدا

    ردحذف
  10. غير معرف9/11/2006 01:04:00 م

    محرز

    سورى يا حبى انا ما ردتش عليك

    بس حمى ليلى الايام دى مأثرة على دماغ الناس

    و تقدر تقول ان فى حكيكة مدونيين يعنى كل مدون معروف حبتين

    طالعله واحد بيحك فيه علشان يتعرف هوه كمان

    يالا اهو كله بثوابه .... و انا قلتلك على الميل البوست بتاعك دة فعلا كان جميل جدا

    انا قريته تانى .. و يعتبر انت اول واحد سبقت الاحداث ابسط يا عم

    ردحذف
  11. غير معرف9/11/2006 01:12:00 م

    مين اللى رد عليا دة يا جيمى ؟؟؟

    ردحذف
  12. غير معرف9/11/2006 01:25:00 م

    مشمشة


    مش عارف يا مشمشة

    دة أكيد واحد معجب بيا و بكتابتى علشان كدة قاعد هنا 24 ساعة

    خليه مش هايضر يعنى

    ردحذف
  13. غير معرف9/11/2006 03:25:00 م

    مشمشه
    مش مهم مين المهم أن رديت على سؤالك وحطيت لينك بتاع بنت مصريه
    يعنى مش أفتكاسه من عندى وأهو كلنا بنتعلم

    جيمى
    أنت مضايق منى كده ليه وبعدين أنا مستعد أعمل الشاى والقهوه خادم القوم سيدهم والتواضع سمة الرجال أنت بقا ليه مغرور كده مش عيب يانووووور
    وبعدين أنت ليه مصمم تغلط فيه أنا بزمتك غلط فيك أو فى أى أنسان
    وبعدين المفروض تشكرنى أنى بتولى الرد على أخت فاضله حتى لو معرفهاش
    لازم يكون فى تعاون مش ناوى تيجى بعد أذنك طبعآ تغسلى هدومى وتنضف السلم
    ده لو مفيهاش تعب وبرضه أنا مش بهزر ولا أقصد أى أهانه لو مش فاضى ممكن أتصل بعلاءءءءءءءءءءء ولاحظ أنى مستخدمتش الفاظ سيئه عشان تلغى التعليق
    أنا شعارى الأحترام ثم الأحترام أنا بفكر أركب مروحه فى البلوج بتاعك عشان الحر
    أنت أيه رأيك عادى لو مش موافق براحتك بس بصراحه أنا قررت أعتبر البلوج ده بتاعى حتى بفكر أحول كل مراسلاتى عليه وأجيب سرير صغير عشان القيلوله
    بقولك صحيح أنا نازل مصر قريب ممكن تكتب عنوان كفايه فين
    سلام بقا أروح أتغدى لحد مانوضب مطبخ فى البلوج وتشترى بوتجاز مسطح
    والمصاريف بالنص لو حد سأل عليه أنا راجع كمان ساعتين وأى رساله تيجى ياريت تسجلها بعد أذنك يعنى عشان أنت بتزعل ليه مش عارف وبعين محرز مين ده اللى كل شويه ينط فى البلوج صاحبك ده أهلا وسهلآ يا سيدى فرصه غير عاديه
    سلامو عليكو

    ردحذف
  14. غير معرف9/11/2006 03:25:00 م

    مشمشه
    مش مهم مين المهم أن رديت على سؤالك وحطيت لينك بتاع بنت مصريه
    يعنى مش أفتكاسه من عندى وأهو كلنا بنتعلم

    جيمى
    أنت مضايق منى كده ليه وبعدين أنا مستعد أعمل الشاى والقهوه خادم القوم سيدهم والتواضع سمة الرجال أنت بقا ليه مغرور كده مش عيب يانووووور
    وبعدين أنت ليه مصمم تغلط فيه أنا بزمتك غلط فيك أو فى أى أنسان
    وبعدين المفروض تشكرنى أنى بتولى الرد على أخت فاضله حتى لو معرفهاش
    لازم يكون فى تعاون مش ناوى تيجى بعد أذنك طبعآ تغسلى هدومى وتنضف السلم
    ده لو مفيهاش تعب وبرضه أنا مش بهزر ولا أقصد أى أهانه لو مش فاضى ممكن أتصل بعلاءءءءءءءءءءء ولاحظ أنى مستخدمتش الفاظ سيئه عشان تلغى التعليق
    أنا شعارى الأحترام ثم الأحترام أنا بفكر أركب مروحه فى البلوج بتاعك عشان الحر
    أنت أيه رأيك عادى لو مش موافق براحتك بس بصراحه أنا قررت أعتبر البلوج ده بتاعى حتى بفكر أحول كل مراسلاتى عليه وأجيب سرير صغير عشان القيلوله
    بقولك صحيح أنا نازل مصر قريب ممكن تكتب عنوان كفايه فين
    سلام بقا أروح أتغدى لحد مانوضب مطبخ فى البلوج وتشترى بوتجاز مسطح
    والمصاريف بالنص لو حد سأل عليه أنا راجع كمان ساعتين وأى رساله تيجى ياريت تسجلها بعد أذنك يعنى عشان أنت بتزعل ليه مش عارف وبعين محرز مين ده اللى كل شويه ينط فى البلوج صاحبك ده أهلا وسهلآ يا سيدى فرصه غير عاديه
    سلامو عليكو

    ردحذف
  15. غير معرف9/11/2006 08:45:00 م

    أنا رجعت حد سأل عليا يا جيمى
    طيب حد عنده أستفسار
    لا جيمى قاعد على اليونانى اللى عايزه يرحله هناك
    لا خلاص رفدوه من حزب الغد
    لا يا سيدى هو مش مرتبط بأى حزب ولا جمعيه ربنا كرمه وفتح بلوج عقبالك
    جيممممممممممممممممممممممممى هاتلى معاك سجاير وأنت جى

    ردحذف
  16. غير معرف9/12/2006 12:48:00 ص

    على فكرة دمك خفيف جدا جدا جدا



    و المشكلة الاكبر انك كل معلوماتك غلط


    اولا : انا و لا صاحب علاء و لا اعرفه علاء مجرد مدون بالنسبالى لينك زى اى لينك

    ثانيا : انا مش باقعد فى اليونانى و لا اعرف حد من بتوع اليونانى لانى من الاخر مبطل خمرة من فترة طويلة علشان بتتعبنى و كمان لما كنت احب اسكر كنتاسكر لوحدى و كمان اليونانى معفن ,

    ثالثا : و دة الاهم انا مش فى حزب الغد ببساطة لانى راجل يسارى

    و كمان رائى فى حزب الغد انه حزب جبان و فاشل هوه بس عامل حراك بسبب ايمن نور و كل اللى فى الحزب دة مش فاهمين يعنى ايه ليبرالية اساسا

    و كمان انا راجل اشتراكى هاتحولنى عافية لراس مالى اما غريبة قوى




    لو عامل الافلام دى كلها علشان معتقد انى صاحب علاء اطمن انا و لا اعرفه اساسا

    و لا احب الصراحة لانى مش بحب وجع الدماغ و الكلام اللى على الفاضى

    و البلالين الاعلامية .... اصلى شايف كل ما تتكلم تقول علاء علاء

    زى ما يكون لاراجل جوز امك يا ابنى اعقل انا بنى ادم زييى زيك و علاء يمكن زيك و اقل

    انت كدة بتدى اهتمام لناس على النت الله اعلم هما كنيتهم ايه

    اعقل و اهدى كدة و سيبك من شغل المنتديات دة

    ردحذف
  17. غير معرف9/12/2006 01:58:00 ص

    جيمى على فكره اللى بيتكلم دا يعرفك شخصيا مش كده وبس دا يعرف انك بتيجى معايا الغد كتير وبتشارك معانا فى الأنشطه
    بس يا جماعه جيمى فعلا يسارى مش ليبرالى ولان ليه أصحاب فى الغد ولانه بيحب يشارك فى الفاعليات علشن كده بييجى معانا الغد
    انا بس عايز اقول حاجه أخير على حكاية اليونانى وعلاء لانها فعلا تضحك أوى بس فعلا مش لاقى تعبير أفضل من إن جيمى دلوقتى عامل زى الشيوعى اللى مسكوه فى مظاهرة إخوان

    ردحذف
  18. غير معرف9/12/2006 01:58:00 ص

    جيمى على فكره اللى بيتكلم دا يعرفك شخصيا مش كده وبس دا يعرف انك بتيجى معايا الغد كتير وبتشارك معانا فى الأنشطه
    بس يا جماعه جيمى فعلا يسارى مش ليبرالى ولان ليه أصحاب فى الغد ولانه بيحب يشارك فى الفاعليات علشن كده بييجى معانا الغد
    انا بس عايز اقول حاجه أخير على حكاية اليونانى وعلاء لانها فعلا تضحك أوى بس فعلا مش لاقى تعبير أفضل من إن جيمى دلوقتى عامل زى الشيوعى اللى مسكوه فى مظاهرة إخوان

    ردحذف
  19. غير معرف9/12/2006 02:02:00 ص

    جيمى على فكره اللى بيتكلم دا يعرفك شخصيا مش كده وبس دا يعرف انك بتيجى معايا الغد كتير وبتشارك معانا فى الأنشطه
    بس يا جماعه جيمى فعلا يسارى مش ليبرالى ولان ليه أصحاب فى الغد ولانه بيحب يشارك فى الفاعليات علشن كده بييجى معانا الغد
    انا بس عايز اقول حاجه أخير على حكاية اليونانى وعلاء لانها فعلا تضحك أوى بس فعلا مش لاقى تعبير أفضل من إن جيمى دلوقتى عامل زى الشيوعى اللى مسكوه فى مظاهرة إخوان

    ردحذف
  20. غير معرف9/12/2006 02:16:00 ص

    برضه زعلت تانى
    أنا ياسيدى لابحب علاء ولا موافقه مع ألأحتفاظ بحقه فى الكتابه
    وبدل أنت يسارى يبقا أكيد من الأعيان و أشتراكى كمان كده توهتنى بصراحه
    أنا كنت متخيلك علمانى والعلمانيه مش كلها سياسه ولا هى كفر بالضروره
    وبعدين أنا معنديش فكره بالأحزاب فى مصر وأن كنت أتمنى وجود أحزاب فعاله وليها شعبيه بدل الحزب الوطنى اللى قافش فى البلد
    اليونانى ده يا سيدى كان مكانى المفضل قبل السفر عرفت فيه ناس كويسه كتير
    أما عن المنتديات معنديش فكره عنها أساسآ كل الحكايه وصلت للبلوجات وأنا باعمل سيرش من شهرين ومن وقتها وأنا بحاول أعرف مصر عامله أيه لأن الفضائيات مش بصدقها زيها زى كتب التاريخ اللى درستها زمان و أهداف الثوره الوهميه وأنتصارات على الورق وبعدين أنت قرفان منى ليه أنا قفلت المدونه بتاعتى ويومين وأنسى الموضوع وأنشغل فى حاجه جديده بقاء الحال من المستحال وبعدين أنا مش بسعى أن الناس تعرفنى لانى ببساطه شخص عادى حتى المدونه جبت ضرفها
    عشان الأشاعات كويس أنك بطلت خمور عقبالى لما أبطل جنان

    ردحذف
  21. غير معرف9/12/2006 02:27:00 ص

    ين
    انا مش زعلان لانى ببساطة واحد مش باعرف ازعل من حد

    مين اللى قال ان اليساريين من الاعيان المفروض انهم افقر ناس يمكن انا اهلى اغنياء جدا بس يا عم انا عايش لوحدى على الكفاف يوم اكل و عشرة لا

    وواحد مش مؤمن بحلم الثراء و لو مؤمن بيه كنت سافرت قعدت جنب المدام بتاعتى فى اوروبا و هربت زى حضرتك كدة

    لكن انا مفضل انى ابقى فقير فى مصر احسن ما اكون قرد للخواجات فى اوروبا

    و ايه كلمة يسارى و اشتراكى انت توهتنى يا جميل اليسارية و الاشتراكيه قالب واحد مش دى حاجة و دى حاجة اقرى كتير بس الاول

    كمان يعنى ايه كنت فاكرنى علمانى انا مفيش حاجة فى كتاباتى كلها تدل على كدة و كمان انا منقسم على اليسار وواخد منه جنب

    لان ليا ايدولوجيه خاصة و راجع الرابط دة هاتفهمها

    http://t5at5a.blogspot.com/2006/08/blog-post_11.html

    انا كل اللى محيرنى و محير الناس انت ليه كتبت طظ فى جيمى لان المتعارف عليه

    انى الحمد لله شخصية محبوبة لانى كويس مع الكل حتى اللى انا مختلف معاهم

    ردحذف
  22. غير معرف9/12/2006 02:47:00 م

    أنا أسف يا جيمى وبعدين أنا لغيت البلوج بتاعى
    وأنا مش قرد للخواجات لأنى نصى خواجه غصب عنى أتولدت كده مش أختيار يعنى
    و أن كان جزءمنى بيحن لمصر بس للأسف أنا مش غنى أنا برضه بعيش يوم بيوم
    و الحياه فى مصر من كلام المدونين صعبه وكمان معنديش بيت فى مصر
    عشان كده تلقينى باجى أزورك كتير
    سلام بقا أروح أتغدا

    ردحذف
  23. غير معرف9/12/2006 04:23:00 م

    لا ابدا

    بس انت دخلت دخلة غلط انت كنت الاول عرفتنى

    و عرفت كل حاجة عنى و بعد كدة اتهمتنى الاتهامات دى

    و انا مش بدعى المثالية بس انا اكتر واحد بحاول انى اعملها


    و بشهادة الناس كلها انى مش بحب اظلم حد و لا احط حكم متسرع على حد زى ما انت عملت

    انت معتقد ان كل الناس صحابى و علشان كدة بيردوا و بيدافعوا لا يا سيدى

    اللى بيرد بيبقى علشان عارفنى و عارف انا ايه

    و يا سيدى اهلا بجد بيك فى المدونة

    انا مش بتاع شتيمة اه و لا بحط بوستات جنس بس بحاول انى اكتب حاجة محترمة حبتين

    و لو عايز تراسلنى ادى ايميلى gemyhood9@yahoo.com

    و مرحب باى رسالة منك فى اى وقت

    ردحذف
  24. غير معرف9/12/2006 04:28:00 م

    طيب يا ريت تبقى تراسلنى لان الكلام هنا هايطول و مالوش معنى

    انا نخرج من اطارات المواضيع


    هوه كان فى سوء تفاهم و انت حكمت عليا قبل ما تعرفنى

    و انا يسعدنى اوضحلك الصورة

    و دة ايميلى gemyhood9@yahoo.com

    و انا مرحب باى رسالة تيجى منك فى اى وقت

    ردحذف
  25. غير معرف9/20/2007 04:28:00 م

    السلام وعليكم.. ادخلوا وشوفوا الراجل ده .. انا اصلي وانا اقرا في قصته والله كنت بعيط.. شوفو شوفو htpp://h0e.blogspot.com/

    ردحذف
  26. الشركات الرائدة فى ذلك المجال وهى شركة تسليك مجارى بالدمامفهى شركة تمتاز باحدث الالات والماكينات والعربات بالاضافة ان ان الشركة لها عدة فروع وليس فرع واحد وافرع الشركة كالتالى شركة تسليك مجارى بالأحساء وشركة تسليك مجارى بالخبر وايضا ان اكثر الاشياء خطوره على صحة الانسان وخاصة الاطفال هى الحشرات بكل انواعها سواء كانت حشرات زاحفة او حشرات طائرة فهذة الحشرات خطيرة للغاية وتسبب العديد والعديد من الامراض ولذلك يجب مكافحتها وابادتها نهائيا ولذلك لحماية انفسنا وحماية اطفالنا ولاننا نهتم فى المقدمة بصحتكم وراحتكم فنقدم لكم شركة مكافحة حشرات بالدماموفرعها شركة مكافحة حشرات بالخبر فهى شركة تمتاز عن باقى الشركات الاخرى وترفع الشركة دائما شعار لسنا الوحيدون ولكننا الافضل فى مجال مكافحة وابادة الحشرات والتخلص منها نهائيا دون راجعه وذلك لنساعد عملائنا الكرام فى العيس فى حياه هادئة وسعيدة وخالية من الامراض ولان رش المبيدات من اخطر الاشياء التى توثر على الصحة ويلزم لها شركة متخصصة فى انواع المبيدات التى تلزم للقضاء على كل نوع من الحشرات ولذلك قدمنا لكم شركة رش مبيدات الدماموفرعها شركة رش مبيدات بالخبر وان اكثر الحشرات خطوره علي الانسان والتى يلزمها رعاية خاصة عند مكافحتها هى حشرة النمل الابيض فهى حشره يجب ان تكافح قبل بناء المنزل لانها تقوم باكل الاخشاب والخرسات وتعمل على انهيار ودمار المنزل ولذا قدمنا لكم شركات مكافحة النمل الابيض بالدمام وافرعها الاخرى شركة مكافحة النمل الابيض بالاحساء وشركات مكافحة النمل الابيض بالقطيف اما شركة كشف تسربات المياه بالدمام وفرعها شركة كشف تسربات المياه بالخبر تقوم بالكشف على تسربات المياه ومعالجتها فى الحال باحدث الاجهزة والمعدات والادوات بدون تكسير

    ردحذف
  27. الكثير منا يعانى من مشاكل تسربات المياه ولكنة لم يجد الحل الامثل الذى يخلصة من هذا العناء ولكن من الان لا تبحثوا كثيرا عن شركات متخصصة فى مجال تسرب المياه لان شركتنا شركة كشف تسربات المياه بالدمام سوف تخلصكم من حل تلك المشاكل نهائيا وذلك يكون على ايدى مهندسون متخصصون فى الكشق على اماكن تسرب المياه وذلك باستخدام جهاز كشف تسربات المياه بدون تكسير الجدران او الارضيات وبعد ما تتواج اماكن التسرب تقوم بمعالجتها فى الحال ونحن يوجد لدينا فروع فى جميع انحاء المملكة واليكم بعض تلك الافرع شركة كشف تسربات المياه بالخبرشركة كشف تسربات المياه بالاحساء وذلك لمن يرغب فى التواصل مع الشركة ومعرفة ما تقدمة الشركة من خدمات وسوف نطرح عليكم بعض الخدمات التى تقدمها الشركة تقدم الشركة خدمات التنظيف وخدمات تسليك المجارى
    شركة تنظيف بالاحساء
    شركة تنظيف بالجبيل
    شركة تسليك مجارى بالدمام
    شركة تسليك مجارى بالخبر
    فاذا اردتم التواصل مع الشركة اليكم ارقام الشركة
    جوال رقم0558973863

    ردحذف
  28. اذا كنتم تبحثون على شركة متخصصة فى جميع المجالات سواء نظافة شقق ونظافة فلل او كنب ومجالس وسجاد او كشف تسربات المياه او تسليك مجارى او عزل خزانات وعزل اسطح او مكافحة حشرات ورش مبيدات ومكافحة نمل ابيض ولم تجدوا الشركة المناسبة لكل مجال فنحن سوف ندلكم عن افضل الشركات فى كافة المجالات واليكم الشركات والافرع
    شركة تنظيف بالاحساء
    شركة تنظيف منازل بالاحساء
    شركة تنظيف فلل بالاحساء
    شركة تنظيف شقق بالاحساء
    شركة تنظيف مجالس بالاحساء
    شركة تنظيف كنب بالاحساء
    شركة مكافحة حشرات بالاحساء
    شركة رش مبيدات بالاحساء
    شركة مكافحة النمل الابيض بالاحساء
    شركة كشف تسربات المياه بالاحساء
    شركة عزل خزانات بالاحساء
    شركة عزل اسطح بالاحساء
    للاستعلام والاستفار اكثر اتصلو بنا 0558973863

    ردحذف

  29. شركة تنظيف بالرياض

    • يؤثر وجود الأتربة وأجواء الغبار متناهية الصغر في المنزل على الصحة العامة حيث تسبب الكثير من الامراض وتساعد على سهولة نشر الجراثيم وانتقال العدوى بين كافة أفراد الأسرة بكل سهولة خاصة عندما يتواجد أطفال داخل المنزل، ولذلك يجب أن تحرص كل ربة منزل أن يبقى منزلها في غاية النظافة واللمعان لحماية أسرتها من الإصابة بمختلف الأمراض وذلك من خلال استخدام أدوات ومستحضرات التنظيف المختلفة التي تعمل على تعقيم المنزل وقتل البكتيريا والجراثيم بل وتعطيره أيضاً.
    شركة مكافحة حشرات بالرياض
    ان الحشرات تؤثر على الصحة وتتسبب فى العديد من الامراض ولذلك يجب القضاء عليها ومكافحتها فى الحال حتى تتخلصون من اى امراض قد تصيبكم
    للاتصال وطلب الخدمة
    0558973863جوال رقم

    ردحذف

إرسال تعليق

المشاركات الشائعة