و كأنى بعض منهم

يرد على خبيث من الخبثاء و ما أكثرهم فى حياتى : لعله تأثير شهرين بدون جنس
أتلقف جملته لأديرها بأركان عقلى على اجدها سببا رئيسيا لفترة اكتئابى التى طالت عن الحد المسموح ، فدائما ما كنت اعيد عليهم جملتى المشهورة جنس منتظم يساوى حياة نفسية مستقرة
--------
لعلنى كنت بطلهم الأسطورى او لعلى كنت حبة فى سبحة متصوف اعتزل الدنيا الا مسبحته و صلاته ، و لكن دوما تبقى جملتى المعهودة تكفيها انها ذاقت طعم قبلاتى و تمرغت فى احضانى التى أحسبها لذيذة
-------
تسألنى الجديدة التى ستصبح قديمة عما قريب .. كم عددهم ؟ ... و فى كل مرة يأتى الجواب مختلفا ما بين لا أعرف و بين من الممكن أن تقدريهم بعدد ايام عمرك الصبى، بس فى الأخر يا روحى انا معاكى أهو و دة المهم
------
تسألنى فلانة سمعت من علانة انك جامد قوى على السرير ... لأرد بأنه هناك سبيلا واحدا لكى تتأكد من صدق كلام صديقتها ، لترحل مخلفة ورائها الملل و بعض أعقاب السجائر الملطخة بأحمر الشفاه
------
يقول لى لو أنصفوا لنحتوا لك تمثالا على باب الجامعة لتكون لها شعارا بدل عرابى فمن يصاحب خمسة عشر طالبة و يجمع بينهم فى نفس السنة يستحق ان يكون بطلا و رمزا تحتفى به الجامعة ، أرفع شعرى من فوق عينى و لسان حالى يقول عيل بضان
-----
أسألها و قد أرخت جفونها ساندة رأسها الصغير على ذراعى الممدودة على المخدة ، انتى بتبقى مبسوطة و انتى معايا تهب جالسة لينتفض نهداها فقد كنت أفضل ان تبقى بلبوصة ، انت بتقول ايه يا ابنى دة انا بفكر أبطل انام معاك علشان ما ادمنش ... طيب ياختى نامى بقة علشان تاخدى الجرعة الاخيرة
-----
خلال السنوات العشر الاخيرة تتكرر الحروف الاولى لهن بشكل أستفزه ليتسائل ... انت يا ابتى بتشطب على حرف حرف ، لأرد مقهقها و أسم أسم و حياتك
-------
انت بجد أتجوزت مرتين ؟ سؤال من كتر ما اتسألته أصبح بديل عن سؤال انت اسمك ايه؟ ... ايوة يا سيدى - يا ستى اتنيلت مرتين ... أصل انت شكلك ..... عارف مايديش أكتر من 18 سنة ، أعمل ايه بقة فى عيلتى اللى و لا بتقرع و لا بتشيب بنفضل عيال كدة على طول
-------
تسألنى أختى المقربة لقلبى و أخرة دة كله ايه .... لأجيب متلهفا ... عايز اتجوز و اجيب عيال بقة

تعليقات

  1. هاهاهاهاهاهاهاهاهاهاها
    فاكر الكلمة اللي قولتهالك على موضوع البنات ده و انت ضحكت
    اهي لسه الصفة دي فيك

    ردحذف
  2. انهو فيهم ماهو انت قلت كتير :p

    ردحذف
  3. غير معرف9/21/2007 07:08:00 ص

    انا مصدومة ومش عندى غير سؤال
    عمرك دقت سعادة بجد ف حياتك ؟

    امتى؟
    فى وقت من الاوقات اللى حكيتها دى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟

    ردحذف

إرسال تعليق

المشاركات الشائعة