فتحة صدر إخوانجية

قريت هنـا و كنت هاموت من الضحك ، أصل الغريبة انى كنت قبليها هنــا و كنت مفرفر من الضحك

السبب الادعى بقى انى اتفشخ ضحك ان اللى معلق هنا مؤيدا ... هوه اللى كاتب التانى و معارض

و بغض النظر عن شخصيات من وهبونى لحظات طويلة من الكركعة

ادونى سبب واحد للبنى أدمين دول ( الاخوان ) .. يخلى فرض على كل الناس تساعدهم و تؤيدهم و معرصين اليسار يتحالفوا معاهم و هما يلحسوا كلمتهم ووعودهم فى نزول اى مظاهرة و لا مشاركة فى اعتصام و لا إضراب

أدونى غلط واحد فى ان جرنال يلتزم بسياسة تحريره حتى لو كانت معرصه و يرفض إعلان ، و فى المقابل جرنال تانى فاتح دراعاته لنفس الفصيل لان برضو دى سياسة تحريره و اللى مش عاجبه يخبط راسه فى حيطة الحاج عيسى

يا عم سيبك من الجرايد .. خلينا فى الوطنية بقة و شغل شرفاء مصر و كأن مادونهم ولاد وسخة حد فيهم التزم بكلمه و لا وعد قبل كدة حد شافهم فى تجمع وطنى بشكل جدى قبل كدة... حد شاف نطع فيهم فى كفر العلو و لا قلعة الكبش وغيره و غيره قبل كده ؟

ياعم بلاشة الحمقه بس و فاتحة الصدر ... ماهو كل واحد شغال بأجندته ، ماتصدعوش دماغ ابونا بقة

تعليقات

  1. ==ادونى سبب واحد للبنى أدمين دول ( الاخوان ) .. يخلى فرض على كل الناس تساعدهم و تؤيدهم==

    أولا - في رأيي - فيه فرق بين المساعدة والتأييد وهو ما لا أدعي أن أفعله، وبين الدفاع عن حق أي جماعة أو حركة أو مجموعة في التنظيم والدفاع عن حريتهم في التعبير والدفاع عن حقهم في العدالة

    ثانيا - بناء على أولا - أنا مش شايف أيها تناقض بين إني بدافع عن حرية الإخوان في التنظيم وحقوقهم الإنسانية وإني أنقد الإخوان وأطلع ديك أمهم بسبب ممارساتهم السياسية الانتهازية ولعبهم الوسخ مع الحكومة وصفقاتهم مع النظام ... إلى آخر هذا الكلام الفقيع

    بس في كل الأحوال أنا متفق معاك إن الموضوع يوقع من الضحك من فرط عبثيته ولزوجته

    واحشني ياض يا جيمي
    طمني عليك عامل إيه في بلاد أنكل سام؟

    ردحذف
  2. انا تمام بس قرفان و نفسى فى الكشرى و عايز ارجع بسرعة

    ====

    انت تقريبا الوحيد الىل كتب و هزق دكاترة الاخوان

    و انا انبسطت من كدة لانى بحس ان الكل سكت علشان ما يخسرهومش بعد كدة

    بس صدقنى الموقفين زى بعض بالظبط

    ردحذف
  3. بس بصراحة التهزيئ فيهم حلال يا أخي
    وبعدين كل شوية الشرفاء الشرفاء وكأن اللي مش إخوان دول دايرين على حل شعرهم
    إوعى تكون داير على حل شعرك ياض
    :D

    ردحذف
  4. انا طول عمرى حالل شعرى

    هههههههههههههههههه

    ردحذف
  5. غير معرف3/28/2008 11:49:00 ص

    صح الكلام ياجيمى .. كل واحد شغال بأجندته واجنده الاخوان حمرة هههههههه
    ألا بالحق ايه اخبار اموريكا واهل اموريكا
    Muhammed Adel

    ردحذف

إرسال تعليق

المشاركات الشائعة