حاجات تخنق

لما أكون بدفع خمسة جنيه فى مشوار بالتاكسى و بعد ما البنزين يغلى يطلب السواق عشرة جنيه فى نفس المشوار ... و أتكسف على غير العادة إنى أتخانق معاه

لما أسكن فى شقة واحدة مع خرتيت آدمى ، يرتدى اللباس الدمور 24 ساعة و بيجعر فى التليفون ... و تفصلنى خطوات عن دب السكينه فى كرشه و تخليص البشرية من غبائه المستحكم و أرجع أقول دة غلبان و كبيره قلم خدامين على عينه و أدخل أنام

لما كل يومين أقرى ان شويه عيال بيجمعوا التدوينات فى كتاب ... و كأن خلاص الدنيا بتمشى بظهرها و الواحد بيتأخر مش بيتقدم

لما نوارة مطلعة عين اللى جابونى علشان أكتب إنى ماقابلتش كونداليزا و انا فى أمريكا علشان ماحدش يفتكر العكس ... و انا أساسا مش عارف أكتب أقول إيه يعنى ... سافرت إلى أمريكا و لم أقابل كوندى ... تمت

لما أقعد مع برماوى كل قعدة أكتشف إن البنى آدم دة لسه عنده كتير قوى علشان يقدمه ، و ان مش أنا لوحدى اللى بعرف أعمل حاجات كتير فى الدنيا و إن لسه فى ناس نظرياتها مبهرة بالنسبالى

لما أكتشف فجاة إن لسه فى أحاسيس ماعشتهاش و حاجات ماعملتهاش ، بعد ما كنت ظبطت إنى مش عايز حاجة جديدة و إن كفاية لحد كدة أهى دى بالذات حاجة تخنق قوى

لما قرعة دورى الابطال توقع الزمالك و الأهلى فى مجموعة واحدة ... بس كدة

تعليقات

  1. ههههههههههه
    هههههههههههههههه
    ههههههههههههه
    ههههههههههههههههه
    موتني من الضحك وانا كنت باعيط على خيبتنا

    مش دي ياخويا مصر اللي كنت عامل زي اليتيم من غيرها؟ اشرب بقى

    ردحذف
  2. اعمل ايه بس يا نوارة ما انتى عارفة انى مازوخى

    ردحذف
  3. إنت رجعت إمتى يا وله؟؟
    حمدا لله على سلامتك يا زعيم

    لما خالتك نوارة تقول لك قول ما قابلتش كوندي، يبقى تسمع الكلام وتقول ما قابلتش كوندي... لا تجادل ولا تناقش يا أخ جيمي

    ولما تبقى على بعد خطوات من دب السكينة في كرش الخرتيت، يبقى لازم تقصر الخطوات دي وتبطل تردد بقى

    أما عن برماوي لازم ترتب لنا معاد أنا وانت ونوارة نقعد معاه ويبقى نسلم عليك ونحتفل برجوعك وبالمرة نقعد مع الرفيق برماوي

    تحياتي يا منيل يا اللي ما قابلتش كوندي

    ردحذف
  4. غير معرف5/21/2008 09:42:00 م

    Gemy...moteny men el de7ak 3ala el 7'artit.
    Tesada2 en da a7san tashbeih hehehehe

    Muhammed Adel

    ردحذف
  5. ياض يخرب بيت دماغك
    انا خايف احسن الخرتيت اللي انت ساكن معاه يقرا الكلام ده
    و لا الخرتيت اللي ساكن بلدنا يشم خبر يحكاية كونداليزا اللذيذة
    بس المهم بالنسبة للخرتيت الاحمر
    بلاش تقلق
    و الله العظيم ايامهم السودا جاية في السكة

    بييييييس يا مان

    ردحذف
  6. غير معرف5/22/2008 12:55:00 ص

    هي هي هي هي
    فاكراه

    ردحذف
  7. غير معرف5/23/2008 04:48:00 م

    حمدالله على السلامه يا عم جيمى ؟
    يا ترى عملوا معاك ايييييييييييه؟

    ردحذف
  8. هو ايه اللي يخنق في انك تكتشف ان لسه عند برماوي كتير
    وبيعرف يعمل حاجات كتير وان نظرياته بتبهرك

    مفهمتكش
    ثم برماوي ده انسان زينا ولا ايه وبعدين يعني ايه برماوي من بورما ولا من برما ولا ده اسم من مقطعين برم يمعني بيبرم ويلف وهارش وفاهم وقوي وتنطق بلعامية أوي ويصير الاسم برماوي

    ردحذف

إرسال تعليق

المشاركات الشائعة